Turbo paigaldusjuhend
Lae turbo paigaldusjuhend alla
Oluline on läbi viia mootori põhjalik analüüs ja diagnostika, tuvastamaks, kas "viga" on tõepoolest turbos.
Jõu puudumine, müra, liigne suits või liiga
Oluline on läbi viia mootori põhjalik analüüs ja diagnostika, tuvastamaks, kas "viga" on tõepoolest turbos.
Jõu puudumine, müra, liigne suits või liiga suur õlikulu võivad tuleneda veast kütusesüsteemis, probleemidest elektrisüsteemis või ECU-ga, ummistunud õhufiltrist, kahjustustest väljalaskesüsteemis või probleemidest õlitusega. Võimalusel kontrollida, kas rõhk karteris vastab tootja spetsifikatsioonidele.
Tavapärasest kõrgem rõhk karteris võib viia õlileketeni turbo ning sisse- ja väljalaskesüsteemide vahel.

Kui mootori diagnostikast ei tule välja ühtegi ilmset viga, teosta ka põhjalik veaotsing turbole.
Kõige olulisem on kontrollida, ega turbos ei esine: võõrkehasid, madalat õlitaset/
Kui mootori diagnostikast ei tule välja ühtegi ilmset viga, teosta ka põhjalik veaotsing turbole.
Kõige olulisem on kontrollida, ega turbos ei esine: võõrkehasid, madalat õlitaset/määrdeprobleeme, õli saastumist, liiga kõrgeid temperatuure. Turbo veaotsing on oluline samm, mis on kindlasti vaja teostada, sest probleemid turboga võivad olla millegi sümptom, mitte probleemi põhjus. Meie kodulehelt leiad täpsemat infot – palun vajuta siia, kui soovid rohkem infot.

Kontrolli, et varuosa tootekood on õige ning et see on mootori jaoks sobiv.
Ebasobiva turbo paigaldamine mootorisse võib kahjustada turbot ja/või mootorit
Kontrolli, et varuosa tootekood on õige ning et see on mootori jaoks sobiv.
Ebasobiva turbo paigaldamine mootorisse võib kahjustada turbot ja/või mootorit ning tühistab garantii. Kui on tekkinud kahtlus varuosa sobivuse osas, täpsusta üle oma Garrett’i või Honeywell’i ametliku maaletoojaga.

Kogu turbo paigaldamise protsessi jooksul on oluline, et turbosse ei satuks mustust või osakesi.
Kogu turbo paigaldamise protsessi jooksul on oluline, et turbosse ei satuks mustust või osakesi.
Mustus või osakesed võivad turbosse sattumisel tekitada katastroofilist kahju, sest turbo töökiirused on väga suured (kuni 300 000 pööret minutis).

Kindlusta, et kasutad õigeid tihendeid.
Näiteks – ükskõik millise tihendi keskava
Kindlusta, et kasutad õigeid tihendeid.
Näiteks – ükskõik millise tihendi keskava peab olema täiuslikult joondatud turbo flantsi avaga. Mõnedel turbodel on kasutusel aga hoopis keermestatud ühendus ja neil puudub tihend. Teatud turbodel on kasutusel nn „banjo“ liitmik mille korral tuleb kasutada polte ja tihenduseks seibe.

Soovitatav on turbo paigaldamisel teostada vahetus ka õhu- ja õlifiltrile ning teostada
Soovitatav on turbo paigaldamisel teostada vahetus ka õhu- ja õlifiltrile ning teostada õlivahetus, kasutades tootja soovitatud materjale.
Õlifiltri paigaldamisel on soovitatav see võimalusel täita puhta õliga. Kui see on ligipääsetav, siis on soovitatav õliga täita ka õlipumba ja filtri vahel olev voolik. See on eriti oluline suure läbisõiduga mootorite korral, kus õlivahetuste käigus voolik võib õlist tühjeneda.

Enne turbo paigaldamist kindlusta, et kõik turbo külge kinnituvad õhuvoolikud on puhtad ning neil ei ole näha kahjustusi.
Enne turbo paigaldamist kindlusta, et kõik turbo külge kinnituvad õhuvoolikud on puhtad ning neil ei ole näha kahjustusi.

Õhufilter ja selle korpus peavad olema täiesti puhtad igasugusest mustusest ja osakestest.
Õhufilter ja selle korpus peavad olema täiesti puhtad igasugusest mustusest ja osakestest.

Puhasta karteri tuulutussüsteem ja kontrolli, et see toimib korrapäraselt.
Igasugused ummistused võivad karteri
Puhasta karteri tuulutussüsteem ja kontrolli, et see toimib korrapäraselt.
Igasugused ummistused võivad karteri õlirõhku tõsta ja viia õli lekkimiseni turbost sisse- ja väljalaskesüsteemi.

Eemalda väljalaskekollektorilt ja selle torudelt kõik vanad tihendid ning nende jäägid.
Pinnad peavad olema puhtad ja nähtavate
Eemalda väljalaskekollektorilt ja selle torudelt kõik vanad tihendid ning nende jäägid.
Pinnad peavad olema puhtad ja nähtavate kahjustusteta. Seejärel eemalda turbolt plastikust või vahtmaterjalist kattekorgid.

Paiguta turbo kollektorile või mootoriplokile kasutades sobivat uut tihendit või rõngastihendit ja seejärel
Paiguta turbo kollektorile või mootoriplokile kasutades sobivat uut tihendit või rõngastihendit ja seejärel ühenda külge heitgaasitoru.
Pinguta kõik mutrid ja poldid.

Järgnevalt paigalda turbole õli väljalasketoru.
Järgnevalt paigalda turbole õli väljalasketoru.

Vala turbosse sisselaskeava kaudu puhas õli.
Vala turbosse sisselaskeava kaudu puhas õli.

Paigalda uus õli sisselasketoru.
Paigalda uus õli sisselasketoru.

Paigalda õhu sisse- ja väljalaskevoolikud turbo kompressori korpusele.
Kindlusta, et kõik ühendused on
Paigalda õhu sisse- ja väljalaskevoolikud turbo kompressori korpusele.
Kindlusta, et kõik ühendused on õhukindlad ja kinnitusklambrid on korralikult pinguldatud.

Pööra mootorit ringi 10-15 sekundit ilma käivitamata.
Võimalusel tõkesta mootori käivitus/ kütuse etteandmine või kasuta selleks
Pööra mootorit ringi 10-15 sekundit ilma käivitamata.
Võimalusel tõkesta mootori käivitus/ kütuse etteandmine või kasuta selleks rõhutesti režiimi. See aitab valmistada turbo jaoks õli etteandmise, täites õlitorud, filtri ja turbo õliga enne mootori käivitust.

Käivita mootor ja lase sel töötada tühikäigul 3-4 minutit, võimaldamaks kontrollida õli-, gaasi- ja õhulekete olemasolu.
Käivita mootor ja lase sel töötada tühikäigul 3-4 minutit, võimaldamaks kontrollida õli-, gaasi- ja õhulekete olemasolu.
Kui avastatakse lekkeid, tuleb probleem koheselt parandada.

Peata mootor ja kontrolli uuesti õlitaset.
Õlitase peaks vardal jääma miinimumi ja
Peata mootor ja kontrolli uuesti õlitaset.
Õlitase peaks vardal jääma miinimumi ja maksimumi märgise vahele – oluline on tagada, et õlitase ei oleks kõrgemal õli äravoolutoru ühenduskohast mootoriga, sest see võib viia õlilekkeni turbost sisse- ja väljalaskesüsteemi.