Turbo lõdvik lekib

Turbokompressor töötab suurtel koormustel ja ülikõrgetel temperatuuridel. Tiivikute ja ühise võlli sujuva pöörlemise tagamiseks tarnitakse süsteemi õli spetsiaalse toru kaudu. See tagab libisemise ning hoiab ära nende elementide hõõrdumise ja katkimineku kõrgete temperatuuride tõttu. Kasutatud õli voolab välja äravoolutoru kaudu. Normaalse õlivarustustsükli jaoks on vaja, et kõik turbosüsteemi osad toimiksid nõuetekohaselt, kuna nende rike võib otseselt või kaudselt põhjustada õli lekkeid.
Lekete võimalikud põhjused
Juba enne, kui juht kapoti alla vaatab, annab lekke probleemist märku suurenenud õlikulu. Kui see ületab oluliselt normi, siis tasub kontrollida, kas turbosüsteemis esineb õlilekkeid ning katsuda kindlaks teha täpne põhjus ja koht. Probleemi levinumateks põhjusteks on
- ummistunud õhufilter
- ummistunud õhutorud
- halva kvaliteediga õli
- turbiini kulumine/rike
- turbo lõdvik (õli juurdevoolutoru) lekib
Kui leket on keeruline tuvastada visuaalselt, siis saab täpseks diagnoosiks pöörduda autoremonditöökotta.
Õli juurdevoolutoru
Sellele turbosüsteemi elemendile esitatakse selgeid nõudeid: turbiini piisava õlivarustuse tagamiseks on vajalik, et turbo lõdvik oleks puhas, see ei tohi olla ummistunud ega deformeerunud. Kui sinna on kogunenud põlemisjääke või kui selle kuju on deformeerunud, ei saa õli takistamatult turbosüsteemi pääseda. See võib viia "õli näljani" ja põhjustada turbiini katkiminekut.
Mittehermeetilised ühenduskohad võivad samuti viia lõdviku lekkeni. Samuti hävivad pidava kõrge temperatuuri ja koormuse tõttu lõdviku otstes olevad kummist tihendusrõngad. Sellisel juhul tuleb need asendada.
Kuidas tegutseda
Turbokompressori korrektse töö jaoks on vajalik, et süsteemis oleks õige rõhk, terved kahjustamata elemendid, puhtad torud, hermeetilised ühendused. Turbolaaduri õli tuleks valida vastavalt tootja soovitustele. Halva kvaliteediga õli tekitab torude seintele kiiresti põlemisjääke, mille tõttu õli ei voola enam turbiini piisavas koguses ning seade võib kiiresti katki minna.
Kui turbo lõdvik lekib, peate kontrollima selle seisukorda, ühenduste tihedust ja saastumise astet. Sõltuvalt tuvastatud probleemist peate kinnituskohtades tiheduse taastama, lõdviku puhastama või asendama.